Ανεπιθύμητη αλληλογραφία στο email (spam)

Καταρχήν τι είναι ανεπιθύμητη αλληλογραφία ή spam ή κοινώς junk email; Με απλά λόγια, spam είναι η λήψη μηνυμάτων email χωρίς τη θέληση του παραλήπτη. Αυτός που στέλνει το spam μήνυμα λέγεται spammer και ο παραλήπτης spammed.

Οι περισσότεροι χρήστες του web δέχονται καθημερινά τέτοια email ενώ όσο πιο "αφελής" είναι ο χρήστης και δεν προστατεύει το email του τόσο πιο πολλά spam δέχεται. Τα spam email συνήθως περιλαμβάνουν ανεπιθύμητες διαφημίσεις για προϊόντα, υπηρεσίες και ιστοχώρους, newsletters κ.ά.

Η αύξηση των spam email είναι εντυπωσιακή τα τελευταία χρόνια. Πηγές αναφέρουν ότι το 70% περίπου όλων των email που διακινούνται καθημερινά είναι spam! Όλο αυτό μεταφράζεται φυσικά και σε κόστος. Έχει υπολογιστεί ότι το ετήσιο για τη διαχείριση και προστασία από τα spam κόστος αγγίζει τα 21 δισ. $ ποσό διόλου ευκαταφρόνητο για την παγκόσμια οικονομία του Διαδικτύου.

Τι μπορείτε ως χρήστης του Διαδικτύου να κάνετε για να αποφύγετε το spam; Να μερικές γνωστές πρακτικές:

  • Χρησιμοποιείτε υποχρεωτικά Antivirus. Πλοήγηση στο Διαδίκτυο χωρίς antivirus είναι όπως η οδήγηση χωρίς ζώνη ασφαλείας.
  • Ελέγχετε ένα email πριν το ανοίξετε ή πριν πατήσετε σε κάποιο link του. Γνωρίζετε τον αποστολέα, καταλαβαίνετε το περιεχόμενό του, βλέπετε κάτι ύποπτο;
  • Χρησιμοποιείτε αξιόπιστες υπηρεσίες email. Είναι γνωστό σε όλους ότι το hotmail και κατόπιν το yahoo δέχονται πολύ περισότερα spam πχ από το gmail.
  • Προασπίστε το email σας. Μην το δημοσιεύετε ανεξέλεγκτα σε forum, chat, blog, ιστοχώρους κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το twitter κτλ. Το email είναι η ηλεκτρονική σας ταυτότητα και ως τέτοια πρέπει να το μεταχειρίζεστε.

Σε επόμενο άρθρο θα αναλύσουμε τις νομικές επιπτώσεις που μπορεί να έχει για μία επιχείρηση ή φορέα η αποστολή spam μηνυμάτων μέσω newsletter.

Σχετικές υπηρεσίες: 

Κατηγορίες: