Προσωπικά δεδομένα στη νέα κοινοτική νομοθεσία

Οι αγορές μέσω Διαδικτύου και η ανταλλαγή φωτογραφιών και προσωπικών δεδομένων μέσω ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, έχουν γίνει πλέον μέρος της καθημερινής μας ζωής.

Η νέα στρατηγική που προτείνει η ΕΕ από τις 25/01/2012 για την προστασία των δεδομένων επαναπροσδιορίζει την αντίστοιχη κοινοτική νομοθεσία του 2005 και έχει σκοπό να διασφαλίσει ότι όλοι θα γνωρίζουν πως χρησιμοποιούνται τα στοιχεία που εμπιστεύονται σε εταιρείες, δημόσιες αρχές και ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης.

Η νέα στρατηγική εισάγει για πρώτη φορά την έννοια του δικαιώματος καθενός να ζητά την πλήρη διαγραφή των προσωπικών δεδομένων του αμέσως μετά τη εξυπηρέτηση του αρχικού σκοπού αποστολής τους.

Σήμερα, μόνο οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών οφείλουν να ενημερώνουν τους καταναλωτές, σε περίπτωση που διαπιστώσουν ότι κάποιος έχει παράνομη πρόσβαση στα προσωπικά τους δεδομένα.

Η νέα στρατηγική θα επεκτείνει την υποχρέωση αυτή και σε άλλους κλάδους, όπως πχ στον χρηματοπιστωτικό τομέα. Οι εταιρείες θα μπορούν να στέλνουν προσωπικά στοιχεία εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης μόνον εφόσον ο αποδέκτης των στοιχείων αυτών βρίσκεται σε χώρο που διαθέτει ανάλογο επίπεδο προστασίας δεδομένων.

Όλα τα παραπάνω μεταφράζονται εκτός των άλλων και σε οικονομικό όφελος αφού λόγω της ενοποίησης των αντίστοιχων νομοθεσίων για τα προσωπικά δεδομένα στα 27 μέλη της ΕΕ αναμένεται να εξοικονομηθούν περίπου 2,3 δισ. €/έτος.

Για τους πολίτες της ΕΕ που θέλουν να μάθουν περισσότερα για το θέμα υπάρχει και απλοποιημένο minisite του Νομικού τμήματος της ΕΕ.

Σχετικές υπηρεσίες: 

Κατηγορίες: